מרכזיות הטלפון שהחלו את דרכן רק כאמצעי תקשורת בין חברות ללקוחותיהן הופכות בשנים האחרונות למרכזי ידע ארגוניים חשובים.
בעבר תשתית מרכזיות הטלפון הייתה פשוט ביותר וכללה ציוד קצה בסיסי של מכשירי טלפון ואמצעי ניתוב שיחות לא מורכבים. כיום הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של מרכזיות הטלפון הופכות את המרכזיות למרכז העצבים של החברה ולמקום בו מבוצעים כמה מהמהלכים העסקיים והניהוליים החשובים ביותר של כל חברה או עסק.
הטמעת מרכזיות התקשורת הפכה גם היא למקצוע הדורש מיומנות וניסיון על מנת להפוך את התהליך ליעיל וחסכוני. כיום ניתן למצוא חברות תקשורת המתמחות באפיון והטמעת ציוד תקשורת מורכב בחברות ועסקים על פי צרכים ספציפיים. אפיון זה מתבצע באמצעות סקירת צרכי העסק והתאמת ציוד תקשורת בהתאם לצרכים שנסקרו. תחילה סוקרים את מבנה העסק, את אופיו, את כמות הלקוחות הנוכחית ואת הצפי העתידי לשינוי בסדר הגודל של החברה. כמו כן נסקרים משתמשי הקצה ונבחרים נתונים חשובים עליהם צריך לשים את הדגש בזמן האפיון. לאחר מכן, מאופיין ציוד התקשורת הנדרש בהתאם לצרכי החברה.
כיום ניתן למצוא מגוון פתרונות תקשורת המתאימים למרכזיות טלפון או מרכזיות IP, הכול בהתאם לתקציב ולצרכים הספציפיים. לכל אחד מפתרונות אלו יש יתרונות וחסרונות, אם כי כיום ניתן לומר שהמגמה, לפחות בעסקים גדולים, היא לעבור לפתרונות תקשורת מבוססות IP, כלומר תקשורת המבוססת על רשת אינטרנט ולא על קווי טלפון.
לאחר האפיון מתחיל שלב ההטמעה. גם כאן נדרשת מקצועיות רבה על מנת לבצע את התהליך במינימום זמן ובמקסימום הצלחה. כמו בכל תחום, הטעמת מרכזיות תקשורת היא פונקציה של ניסיון ומקצועיות. ולכן, עסקים וארגונים הזקוקים לשדרוג מערכות התקשורת והטלקומוניקציה שלהם, טוב יעשו אם יפנו לחברות מקצועיות ואמינות עם ניסיון רב בתחום הטמעת מרכזיות תקשורת.